'שישינסקי 2' אושר בועדת הכספים: "משאבי הטבע של המדינה שייכים לאזרחים"

    דוד לזר No Comments on 'שישינסקי 2' אושר בועדת הכספים: "משאבי הטבע של המדינה שייכים לאזרחים"
    2:00
    06.05.24
    נתי שולמן No Comments on קמיסר: "ביטבוקסינג? אל תתענגו על וואקלי; זאת לא המטרה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת הכספים אישרה הערב (ראשון) פה אחד את הצעת החוק המכונה 'שישינסקי 2' ביוזמת שר האוצר משה כחלון הנוגעת לחלקה של המדינה במשאבי הטבע שאינם גז.

    על פי ההצעה, רווחי היתר על משאבי הטבע יגבו החל מרף של 14 % תשואה על נכסי חברות.

    החוק אושר לאחר שיושב ראש ועדת הכספים חבר הכנסת גפני נאלץ לקטוע את הדיון בשל עימות חריף שפרץ בין חברי הכנסת מהקואליציה והאופוזיציה בשל דבריו של יושב חברת 'כיל' –  מהם השתמע כי אם החוק יאושר תיאלץ 'כיל' לבצע מהלכי יעול נוספים ולפטר עובדים רבים.

    "משאבי הטבע של המדינה שייכים לאזרחים ועליהם להרוויח מהם, תוך מתן אפשרות להמשך ההשקעות בישראל", אמר יו"ר הוועדה משה גפני. לאחר מכן הוא העלה את החוק להצבעה רק לאחר שהוועדה שמעה את עמדת 'ועדת הארבעה' הממשלתית שישבה אף היא על הסוגיה בתקופה האחרונה.

    אמר ח"כ מיקי רוזנטל מ'המחנה הציוני' אמר כי "מדובר בתיקון עוול היסטורי, אחרי שנים שכיל העלימה תמלוגים מהמדינה במרמה ולמרות השימוש הציני בעובדים ונסיונות הסחיטה באיומים בקרוב תשלם החברה מס הגון יותר על שימוש במשאבי הטבע הציבוריים".

    ח"כ רחל עזריה מ'כולנו' הוסיפה כי "אני מזכירה שמדובר כאן על משאבי הטבע של מדינת ישראל ששייכים לאזרחי ישראל. אנחנו לא דנים באיש כזה או אחר או בחברה כזו או אחרת. מי שלוקח את הדיון לשם מטעה וכנראה מונע מאינטרסים. בהעברת החוק היום בוועדה אזרחי ישראל מקבלים את החלק שמגיע להם מהרווחים על משאבי הטבע".



    0 תגובות